8(7172) 25-65-09, 8(7172) 25-64-09 | г.Нұр-Сұлтан, ул.Халел Досмухамедулы 90

2013 жылғы 6 мамырда Қарағанды қаласы Отбасылық тәрбиелеу орталығының жетекшісі Күленова  Салтанат  Жұмабайқызы №91 Жалпы білім беретін орта мектеп жанындағы «Ботақан» шағын орталығында, ата-аналарға арналған «Ата-аналардың педагогикалық мәдениеті» тақырыбында тренинг өткізді.

    

Салтанат  Жұмбайқызы  ата-аналарға 2010 жылы Астана қаласында ашылған Отбасылық тәрбиелеу институты туралы, ағымдағы жылы институт құрған, 5 Отбасылық тәрбиелеу орталықтары туралы айтып берді, ата-аналарды институт бағдарламаларының авторы - С.Л. Евдокимова дайындаған, «Қалайша жақсы ата-ана болуға болады», «Отбасылық тәрбиелеу» әдістемелік құралдарымен таныстырды.

2013 жылғы 30 мамырда Отбасылық тәрбиелеу институты «Нұр Отан» ХДП АҚФ өткізген, «Әлеуметтік жетімдіктің алдын алу: жағдайды бағалау және проблеманы шешудің заманауи тәсілдері» Ғылыми-тәжірибелік конференцияға қатысты.

«Жасөспірімдердің өмірлік құндылықтарының мониторингі және бағалау»

Тестілеу «Жасөспірімдердің өмірлік құндылықтарының мониторингі және бағалау» бағдарламасын зерттеу курсы бойынша жасалған. Тестілеудің нәтижелері құпия және деректерді статитикалық талдау үшін ғана пайдаланылады. Жүйенің осы нұқасында респондетке тестің төрт түрі ұсынылады:

  • «И.Ф.Марковскаяның «Ата-аналардың, жасөспірімдермен (жасөспірімдердің, ата-аналарымен) өзара әрекеттестік тесті».
  • «Д.А.Леонтьевтің «Өмір мағыналық бағдарлар тесті»
  • «Ю.В.Котляковтің «Өмірлік мағыналарды анықтау тесті»
  • «Тұлғаның типін анықтау тесті»

Тест –  балалар-ата-аналардың бір параматерлерін өлшейтін, балаларға және ата-аналарға арналған, екі параллельді сауалнамасы бар, И.Ф.Марковскаяның әдістемесіне негізделген. Сауалнамаларды толтырған кезде, ата-аналарға және балаларға, әр мақұлдауды келісу деңгейін, 5 балдық жүйе бойынша бағалау ұсынылады:

5 балл — шүбәсіз, иә (аса күшті келісу); 4 балл — жалпы, иә; 3 балл — иә да, жоқ та; 2 балл — иәға қарағанда, дұрысы, жоқ болар; 1 балл — жоқ (мүлдем келіспеу).
  Әрі, жасөспірімдер, анасы үшін және әкесі үшін жеке балдар қойып, әр ата-ана үшін мақұлдауды бағалайды. Сұрақтардың саны -60, ата-аналар үшін тестке арналған уақыт – 25 минут және балаларға арналған уақыт - ата-аналар үшін тестке арналған уақыт – 25 минут және балаларға арналған уақыт -30 минут.

Келесі 10 шкала нәтиже болып табылады:

  • Ата-ананың талапшыл еместігі талапшылдығы.
    Бұл шкаланың деректері, ата-ананың, баламен өзара әрекеттестігінде көрінетін,  ата-ананың талапшылдық деңгейін көрсетеді. Бұл шкаладағы көрсеткіш қаншалықты жоғары болса, ата-ана соншалықты талапшыл, ол баладан жауапкершіліктің жоғары деңгейін соншадықты күтеді.
    2. Ата-ананың жұмсақтығы- қаталдығы.
     Бұл шкаланың нәтижелері бойынша, ата-аналар мен балаар арасында орнатылған ережелердің қатаңдығы туралы,  балаларға қатысты қолданылатын, шаралардың қаттылығы, қаталдығы туралы, баланы бір нәрсеге мәжбүрлеу деңгейі туралы пікір айтуға болады.
  • 3. Балаға қатысты дербестік – бақылау.
    Осы шкала бойынша көрсеткіштер қаншалықты жоғары болса, балаға қатысты бақылаушы мінез-құлық, соншалықты айқын көрінеді. Жоғары бақылау ұсақ-түйек қамқорлықтан, беймазалықтан, шектеуге ұмтылудан көрінеді; балаға қатысты немқұрайлы қатынастың  не  сүйсіну салдарынан болуы мүмкін, төменгі бақылау, баланың толық дербестігіне, жүгенсіздігіне алып келуі мүмкін. Сонымен қатар, төменгі бақылау, балаға деген сенімнің пайда болуымен немесе ата-ананың оған дербестікті дағдыландыруға ұмтылуына да байланысты болуы мүмкін.
    4. Баланың ата-анасына деген эмоционалдық қашықтығы — эмоционалдық жақындығы.

Бұл шкала ата-ананың, оған өз баласының жақындығы туралы ұғымын көрсететіндігіне айрықша назар аудару керек. Бұл шкаланы осылай түсіндіру, ол бойынша балалар, өзінің ата-анасына жақындығын, өзінің құпиясымен және маңызды ақпаратымен ата-анасымен бөлісуге деген қалауын бағалайтын, сауалнаманың айналы түрінен туындаған. Ата-ананың деректерін және баланың деректерін салыстыра отырып, ата-ананың ұғымының дәлдігі туралы, оған деген баласының жақындығын асыра бағалауы немесе жеткіліксіз бағалауы туралы пікір айтуға болады.

  • 5. Ата-ананың баласын шеттетуіқабылдауы.
    Бұл шкала ата-ананың баласына деген негізгі қатынасын, оның өз баласының тұлғалық қасиеттері мен мінез-құлық көріністерін қабылдауы немесе шеттетуі көрсетеді.

Баланы тұлға ретінде қабылдау, баланың аман-есен дамуының, оның өзін-өзі бағалауының маңызды шарты. Балалар ата-аналарының мінез-құлықтарын қабылдаушы немесе шеттетуші деп қабылдайды.
6. Ынтымақтастықтың болуы — ынтымақтастықтың болмауы.
  Ата-аналар мен балалар арасындағы ынтымақтастықтың болуы, өзара әрекеттестіктің сипатын жақсы көрсетеді. Ынтымақтастық – баланың өзара әрекеттестікке енгізілгендігінің салдары, оның құқықтары мен қасиеттерін мойындау болып табылады. Ол ата-аналардың және балалардың қатынасындағы теңдік пен серіктестікті бейнелейді.

Ынтымақтастықтың болмауы – бұзылған қатынастардың, тәрбиелеудің авторитарлық, немқұрайлы немесе салғырттық
стилдерінің нәтижелері болуы мүмкін.

  • 7. Бала мен ата-ана арасындағы келіспеушілік — келісімділік.
    Бұл шкала да ата-аналар мен балалардың өзара әрекеттестігінің сипатын және әртүрлі өмір жағдайларында олардың арасындағы келісімнің жиілігі мен деңгейін сипаттайды.

Сауалнаманың балаларға және ересектерге арналған екі түрін пайдалана отырып, осы шкала бойынша ғана келісім деңгейін ғана бағаламай, сонымен қатар. Басқа да шкалалар бойынша бағалауға болады, өйткені олардың арасындағы айырмашылық, отбасындағы тәрбиелеу жағдайына қатысты, баланың және ата-ананың көзқарастарындағы айырмашылықтар туралы пікір айтуға мүмкіндік береді.

  • 8. Ата-ананың дәйексіздігі — дәйектілігі.
    Ата-ананың дәйектілігі – өзара әрекеттестіктің маңызды параметрі болып табылады, бұл шкалада, ата-ана өзінің талабында, өзінің балаға деген қатынасында, жазалауды және ынталандыруды қолданғанда және т.с.с. қаншалықты дәйекті және тұрақты екендігі көрінеді. Ата-аналардың дәйексіздігі, эмоционалдық қызбалықтың, тәрбиелеу сенімсіздігінің, балаға деген шеттету қатынасының және т.с. салдары болуы мүмкін.
  • 9. Ата-ананың беделділігі.
    Бұл шкаланың нәтижелері, ата-ананың балаға ықпалының саласындағы өзін-өзі бағалауын, оның пікірлерінің, қылықтарының, әрекеттерінің балаға қаншалықты беделді болып табылатындығын, оның ықпалының күші қандай екендігін көрсетеді. Баланың деректерімен салыстыру, ата-ана беделін бағалаудағы айырмашылықтардың деңгейі туралы пікір айтуға мүмкіндік береді. Балалар ата-анасының беделдігі туралы жоғары баға берген кезде, онда бұл көбіне, ата-анаға қатысты айқын жағымды қатынасты білдіреді, сондықтан да бұл шкала бойынша көрсеткіштер,  келесі -10 шкаладағы көрсеткіштер сияқты, баланың, ата-анаға қатысты жағымды-теріс қатынастарын диагностикалау үшін өте маңызды.
  • 10. Баланың ата-анасының қатынасына қанағаттанушылығы.
    10 шкаланың деректері бойынша, ата-ана мен балалар арасындағы қанағаттанушылықтың жалпы деңгейі туралы, екі жағынан да пікір айтуға болады. Қанағаттанушылықтың төменгі деңгейі, ата-аналар-балалар қатынасы құрылымындағы бұзушылықтар, ықтимал жанжалдар туралы немесе отбасылық жағдайда қалыптасқан алаңдаушылықтар туралы мәлімдейді.

Д.А.Леонтьевтің «Өмір мағыналық бағдарлар тесті»

Леонтьевтің тестінің бейімделген нұсқасы болып табылады. Сұрақтардың саны - 20, тестіге берілген уақыт – 20 минут. Қарама-қарсы пікірлердің жұбы жүйелі түрде ұсынылады. Сіздің міндетіңіз – екі пікірдің ішінен, Сіздің пікіріңізше, шындыққа барынша сәйкес келетін, бірін таңдау керек және таңдау барысындағы Өзіңіздің сенімділігіңізге қарай, 1, 2, 3 сандарының бірін белгілеу керек (егерде Сіздің пікіріңізше, екі пікір де бірдей дұрыс деп санасаңыз, 0).

«Мақсаттар», «Үдеріс», «Нәтиже», «Бақылау локусы – Мен», «Бақылау локусы – өмір», «ӨБ жалпы көрсеткіштері» шкалаларының мағыналары, тестілеудің нәтижелері болып табылады.

  • 1. Өмірдегі мақсаттар.
    Бұл шкала бойынша бойынша балдар, өмірге зерделілік, бағыттылық және уақытша келешектік беретін, сыналушының өміріндегі болашақ мақсаттарының болуын немесе болмауын сипаттайды. Бұл шкала бойынша төменгі балдар, ӨБ жалпы жоғары деңгейі болғанның өзінде де, бүгінгі немесе кешегі күнмен өмір сүретін адамға тән болады. Сонымен қатар, осы шкала бойынша жоғары балдар,  мақсатгер адамды ғана сипаттап қоймай, сонымен қатар,  бүгінгі күнде жоспарларының шынайы негізі жоқ және оны жүзеге асыру үшін жеке жауапкершілікпен бекітілмеген, шалағай адамды да сипаттайды.  ӨМБ басқа шкалалары бойынша көрсеткіштерді ескере отырып, бұл екі жағдайды  айыра білу қиын емес.
  • 2. Өмір үдерісі немесе мүдде немесе өмірдің эмоционалдық толықтығы.
    Бұл шкаланың мазмұны, өмірдің бірден-бір мәні – өмір сүру, деген белгілі теориямен сәйкес келелі. Бұл көрсеткіш, сыналушы, өмір үдерісінің өзін, қызықты, эмоционалды толық және мағынаға толы деп қабылдайтындығын көрсетеді. Бұл шкала бойынша жоғары балдар және басқалары бойынша төменгі балдар, бүгінгі күнмен өмір сүретін күйтшіл адамды көрсетеді. Бұл шкала бойынша төменгі балдар – өзінің қазіргі өміріне қанағаттанбау белгісі; бұл ретте, бірақ, өткен туралы естеліктер немесе болашақтағы мақсаттар толыққанды мағына бере алады.
  • 3. Өмірдің нәтижелілігі немесе өзін-өзі көрсетуге қанағаттанушылық.

Бұл шкала бойынша балдар, өмірдің өткекн бөлігін бағалауды, бұл өмір бөлігі қаншалықты табысты және саналы болғандығын сезінуді көрсетеді. Бұл шкала бойынша жоғары балдар және басқалары бойынша төменгі балдар, барлығы өткенде қалған, бірақ өткенң, оның өмірінің мән беретін, өзінің өмірінің соңын өмір сүріп жатқан адамды сипаттайды. Төменгі балдар – өмірдің өткен бөлігіне қанағаттанбаушылық.

 

  • 4. Бақылау локусы –Мен (Мен— өмірдің қожайынымын).
    Жоғары балдар, өзінің мақсаттары мен өмірінің мағынасы туралы ұғымдарына сәйкес өмір сүру үшін, өзінің, таңдау еркі жеткілікті, күшті тұлға ретіндегі, өзінің ұғымына сәйкес келеді. Төменгі балдар – өз өмірінің оқиғаларын бақылауға деген өз күшіне сенбеушілік.
  • 5. Бақылау локусы – өмір немесе өмірді басқарушылық.
    Жоғары балдар кезінде – адамға өз өмірін өзі бақылау, шешімдер қабылдау және оларды өмірде іске асыру қасиеті берілген. Төменгі балдар - фатализм, адамның өмірі, саналы бақылауға мойынсұнбайды, таңдау еркіндігі - қиял және болашақта болатын, бір нәрсені армандау, бұл - мағынасыз деген пікір.

«Ю.В.Котляковтің «Өмірлік мағыналарды анықтау тесті»

Котляковтың модификацияланған тесті болып табылады. Тестке берілген уақыт – 15 минут, жауаптар үшін, 24 пікірдің ішінен, бір тізім ұсынылады. Бұл – адам өз өмірінде бағдарлануы мүмкін, өмірлік мағыналардың тізімі болып табылады.

Барлық тізімді және 1-ден 7-ге дейінгі балдары бар пікірлерді мұқият оқып шығуларыңызды өтінеміз.
Өмірлік мағыналардың 8 санаты, тестің нәтижесі болып табылады:
Альтруистік
Экзистенциалдық
Күйтшілдік
Өзін-өзі көрсету
Мәртебелік
Коммуникативтік
Отбасылық
Когнитивтік
  Санаттар кестеде өмірлік мағыналардың ұсынылу сұлбасы ретінде көрсетілген.

Көлденең білікте өмірлік мағыналардың санаттары, тікелей білікте – әр санат бойынша алынған балдар көрсетіледі. Сіздің өмірлік мағыналарыңыздың жүйесінде, жоғары балды санаттар басым, ал төменгі балдар аз көрсетілген.

«Тұлғаның типін анықтау тесті»  

Юнганың типологиясына сәйкес, психотиптің сипаттамасының төрт жұбы бойынша, тұлғаның 13 типі болады: экстраверт - интроверт, сенсорик - интуитив, логик- этик, рационалист – иррационалист. Тұлғаның типін анықтау үшін, 20 жұп сурет ұсынылады, қойылған сұраққа сәйкес, әр жұптан бір суретті таңдау керек. Мәтіннің бұл бөлігіне берілетін уақыт -20 минут. Қорытынды кестеде психотиптің төрт жұбы ұсынылады, ал төменде тұлғаның психологиялық типінің, респондентке барынша жақын сипаттамасы беріледі.

Балаларға арналған, тұлғаның типін анықтау тесті, антивитальдық күйзелістердің тестілеуімен ескертілетін естен шығармау керек. Бұл тестілеу екі бөліктен құралады. Тестілеудің бірінші бөлігінде 15 сұрақ бар, олар реттілікпен пайда болады, жауаптары бес балдық жүйе бойынша беріледі. Тестің бұл бөлігіне 20 минуттан аспайтын уақыт беріледі. Тестің екінші бөлігі бір кестеге жинақталған,  экранда оның барлығы бірден көрінеді. Тестің бұл бөлігіне 10 минуттан аспайтын уақыт беріледі. Тестің бұл екі бөліктерінің нәтижелері, антивитальдық күйзелістердің сипаттамасы болып табылады. Бұл сипаттама, тұлғаның типі кестесінде бесінші параметрмен ұсынылған.

Тестілеу жүйесін бағдарламалық жүзеге асыру.

Осы жүйе, веб клиент-сервер ретінде, MS VisualStudio С# MVC ортасында жасалған. Деректер қоры ретінде MSSQL пайдаланылады. Осы бағдарламаның бірегейлігі - оның негізінде, бір отбасы аясында респонденттерге келісімді тестілеу жүргізу қағидатының жатқанында болып отыр.

Сонымен қатар, тестілердің бірнеше негізгі түрлерінің әмбебап модельдері жасалған, бұл болса болашақта жаңа тестілер жасауға және басқа психологиялық аспектілер бойынша сауалнамалар жүргізуге мүмкіндік береді.  Нақты құрылымданған деректер қоры, тестілеудің орасан зор нәтижелерін сақтауды  және өңдеуді қамтамасыз етеді. Әртүрлі тұрғыда – өңірлік, жас мөлшерлік, жыныстық, білімділік және т.с.с. деректерге жедел статистикалық талдау жүргізу мүмкіндігін ұсынады.

Тестілеудің жинақталған деректерін талдау, қазіргі заманғы қазақстандық отбасында болып жатқан, өзгерістердің және үдерістердің мониторингінің негізі болып табылады.

 

22 мамырда Астана қаласындағы Отбасылық тәрбиелеу институтында Халықаралық Отбасы күні мен Балаларды қорғау күніне арналған, бірнеше ұрпақтағы бақытты қазақстандық отбасылардың кездесуі өтті. Мерекеге өмірдің әртүрлі кезеңдерін – 53, 20, 10, 5 жыл тату-тәтті бірге өмір сүрген, өдерінің балалары мен немерелерін тәрбиелеп отырған, біздің еліміздің көптеген отбасыларына үлгі-өнеге болған, отбасылар қатысты.   

"Мониторинг и оценка жизненных ценностей подростков"

      Тестирование разработано по курсу исследований программы "Мониторинг и оценка жизненных ценностей подростков".
      Результаты тестирования анонимны и используются только для статистического анализа данных.
      В данной версии системы респонденту предлагается четыре типа тестов:

 

  • "Тест взаимодействия родителей с подростком (подростка с родителями) И.Ф.Марковской"
  • "Тест смысложизненых ориентаций Д.А.Леонтьева"
  • "Тест выявления жизненных смыслов Ю.В.Котлякова"
  • "Тест определения типа личности"

     

    "Тест взаимодействия родителей с подростком (подростка с родителями) И.Ф.Марковской"

    Тест основан на методике И.Ф.Марковской с двумя параллельными опросниками - для детей и для родителей,
    измеряющих одни и те же параметры детско-родительского взаимодействия. При заполнении опросника родителям и детям предлагается оценить степень согласия с каждым утверждением по 5-балльной системе:
    5 баллов — несомненно да (очень сильное согласие); 4 балла — в общем да; 3 балла — и да и нет; 2 балла — скорее нет, чем да; 1 балл — нет (абсолютное несогласие).
    Причем подростки оценивают утверждения для каждого родителя, выставляя баллы отдельно для матери и для отца.
    Число вопросов 60, время на тест 25 для родителей и 30 минут для детей.
    Результатом являются следующие 10 шкал:
  • 1. Нетребовательность —требовательность родителя.
    Данные этой шкалы показывают тот уровень требовательности родителя, который проявляется во взаимодействии родителя с ребенком.
    Чем выше показания по этой шкале, тем более требователен родитель, тем больше ожидает он высокого уровня ответственности от ребенка.
  • 2. Мягкость—строгость родителя.
    По результатам этой шкалы можно судить о суровости, строгости мер, применяемых к ребенку, о жесткости правил, устанавливаемых во взаимоотношениях между родителями и детьми, о степени принуждения детей к чему-либо.
  • 3. Автономность—контроль по отношению к ребенку.
    Чем выше показатели по этой шкале, тем более выражено контролирующее поведение по отношению к ребенку.
    Высокий контроль может проявляться в мелочной опеке, навязчивости, стремлении ограничивать; низкий контроль может приводить к полной автономии ребенка, к вседозволенности,
    которая может быть следствием либо безразличного отношения к ребенку, либо любования.
    Возможно также, что низкий контроль связан с проявлением доверия к ребенку или стремлением родителя привить ему самостоятельность.
  • 4. Эмоциональная дистанция — эмоциональная близость ребенка к родителю.
    Следует обратить особое внимание, что эта шкала отражает представление родителя о близости к нему ребенка.
    Такая трактовка этой шкалы вызвана зеркальной формой опросника, по которой дети оценивают свою близость к родителям, свое желание делиться самым сокровенным и важным с родителями.
    Сравнивая данные родителя и данные ребенка, можно судить о точности представлений родителя, о переоценке или недооценке близости к нему ребенка.
  • 5. Отвержение — принятие ребенка родителем.
    Эта шкала отражает базовое отношение родителя к ребенку, его принятие или отвержение личностных качеств и поведенческих проявлений ребенка.
    Принятие ребенка как личности является важным условием благоприятного развития ребенка, его самооценки. Поведение родителей может восприниматься ребенком как принимающее или отвергающее.
  • 6. Отсутствие сотрудничества — сотрудничество.
    Наличие сотрудничества между родителями и детьми как нельзя лучше отражает характер взаимодействия.
    Сотрудничество является следствием включенности ребенка во взаимодействие, признания его прав и достоинств. Оно отражает равенство и партнерство в отношениях родителей и детей.
    Отсутствие такового может быть результатом нарушенных отношений, авторитарного, безразличного или попустительского стиля воспитания.
  • 7. Несогласие—согласие между ребенком и родителем.
    Эта шкала тоже описывает характер взаимодействия между родителем и ребенком и отражает частоту и степень согласия между ними в различных жизненных ситуациях.
    Используя две формы опросника — детскую и взрослую, можно оценить степень согласия не только по этой шкале, но и по всем остальным шкалам,
    так как расхождения между ними тоже позволяют судить о различиях во взглядах ребенка и родителя на воспитательную ситуацию в семье.
  • 8. Непоследовательность — последовательность родителя.
    Последовательность родителя является важным параметром взаимодействия, в этой шкале отражается, насколько последователен и постоянен родитель в своих требованиях, в своем отношении к ребенку, в применении наказаний и поощрений и т.д.
    Непоследовательность родителя может быть следствием эмоциональной неуравновешенности, воспитательной неуверенности, отвергающего отношения к ребенку и т.п.
  • 9. Авторитетность родителя.
    Результаты этой шкалы отражают самооценку родителя в сфере его влияния на ребенка, насколько его мнения, поступки, действия являются авторитетными для ребенка, какова сила их влияния.
    Сравнение с данными ребенка позволяет судить о степени расхождения оценок родительского авторитета.
    Когда дети дают высокую оценку авторитетности родителя, то чаще всего это означает выраженное положительное отношение к родителю в целом,
    поэтому показатели по этой шкале очень важны для диагностики позитивности—негативности отношений ребенка к родителю, как и показатели по следующей — 10-й шкале.
  • 10. Удовлетворенность отношениями ребенка с родителем.
    По данным 10-й шкалы можно судить об общей степени удовлетворенности отношениями между родителями и детьми — как с той, так и с другой стороны.
    Низкая степень удовлетворенности может свидетельствовать о нарушениях в структуре родительско-детских отношений, возможных конфликтах или об обеспокоенности сложившейся семейной ситуацией.

     

    "Тест смысложизненых ориентаций Д.А.Леонтьева"

    Представляет собой адаптированной версией теста Леонтьева.
    Число вопросов 20, время на тест 20 минут.
    Последовательно предлагаются пары противоположных утверждений.
    Ваша задача - выбрать одно из двух утверждений, которое, по Вашему мнению, больше соответствует действительности,
    и отметить одну из цифр 1, 2, 3, в зависимости от того, насколько Вы уверены в выборе (или 0, если оба утверждения на Ваш взгляд одинаково верны).
    Результатом тестирования являются значения шкал:
    “Цели”, “Процесс”, “Результат”, “Локус контроля – Я”, “Локус контроля – жизнь”, “Общий показатель ОЖ“.
  • 1. Цели в жизни.
    Баллы по этой шкале характеризуют нали¬чие или отсутствие в жизни испытуемого целей в будущем, которые придают жизни осмысленность, направленность и временную перспективу. Низкие баллы по этой шкале даже при общем высоком уровне ОЖ будут присущи человеку, живущему сегодняшним или вчерашним днем.
    Вместе с тем высокие баллы по этой шкале могут характеризовать не только целеустремленного человека, но и прожектёра, планы ко¬торого не имеют реальной опоры в настоящем и не подкреп¬ляются личной ответственностью за их реализацию. Эти два случая несложно различить, учитывая показатели по другим шкалам СЖО.
  • 2. Процесс жизни, или интерес и эмоциональная насыщенность жизни.
    Содержание этой шкалы совпадает с известной теорией о том, что единственный смысл жизни состоит в том, что¬бы жить. Этот показатель говорит о том, воспринимает ли испытуемый сам процесс своей жизни как интересный, эмо¬ционально насыщенный и наполненный смыслом.
    Высокие баллы по этой шкале и низкие по остальным будут характеризовать гедониста, живущего сегодняшним днем.
    Низкие баллы по этой шкале — признак неудовлетворенности своей жизнью в настоящем; при этом, однако, ей могут придавать полноценный смысл воспоминания о прошлом или нацелен¬ность в будущее.
  • 3. Результативность жизни, или удовлетворенность самореализацией.
    Баллы по этой шкале отражают оценку пройденного отрезка жизни, ощущение того, насколько продуктивна и осмысленна была прожитая ее часть.
    Высокие баллы по этой шкале и низкие по остальным будут характеризовать человека, который доживает свою жизнь, у которого все в прошлом, но прошлое способно придать смысл остатку жизни. Низкие баллы — неудовлетворенность прожитой частью жизни.
  • 4. Локус контроля-Я (Я — хозяин жизни).
    Высокие баллы соответствуют представлению о себе как о сильной личности, обладающей достаточной свободой выбора, чтобы пост¬роить свою жизнь в соответствии со своими целями и пред¬ставлениями о ее смысле.
    Низкие баллы — неверие в свои силы контролировать события собственной жизни.
  • 5. Локус контроля-жизнь, или управляемость жизни.
    При высоких баллах — убеждение в том, что человеку дано контролировать свою жизнь, свободно принимать решения и вопло¬щать их в жизнь.
    Низкие баллы — фатализм, убежденность в том, что жизнь человека неподвластна сознательному контролю, что свобода выбора иллюзорна и бессмысленно что-либо загадывать на будущее.

     

    "Тест выявления жизненных смыслов Ю.В.Котлякова"

    Представляет собой модифицированный тест Котлякова.
    Время на тест 15 минут.
    Предлагается для ответов сразу один список из 24 утверждений.
    Это перечень жизненных смыслов, на которые могут ориентироваться люди в своей жизни.
    Прочитайте, пожалуйста, внимательно весь список и высказывания баллами от 1 до 7.
    Результатом теста являются 8 категорий жизненных смыслов:
    Альтруистические
    Экзистенциальные
    Гедонистические
    Самореализации
    Статусные
    Коммуникативные
    Семейные
    Когнитивные
    Категории представляются на графике как профиль представленности жизненных смыслов.
    На горизонтальной оси обозначаются категории жизненных смыслов, на вертикальной - полученные баллы по каждой из категорий. Категории с высоким баллом доминируют, а с низким слабо представлены в системе Ваших жизненных смыслов.

     

    "Тест определения типа личности"

    Согласно типологии Юнга имеется 16 типов личности по четырем парам характеристик психотипа: экстраверт - интроверт, сенсорик - интуитив, логик- этик, рационалист - иррационалист.
    Для определения типа личности последовательно предлагается 20 пар картинок, из каждой пары нужно согласно поставленному вопросу выбрать одну картинку. Время на эту часть теста 20 минут.
    На итоговом графике представляются четыре пары характеристик психотипа, а ниже дается описание наиболее близкого респонденту психологического типа личности.
    Следует иметь в виду, что для детей тест определения типа личности предваряется тестированием антивитальных переживаний. Это тестирование состоит из двух частей.
    В первой части тестирования 15 вопросов, которые появляются последовательно, ответы даются по пятибальной системе. Время на эту часть теста не более 20 минут.
    Во второй части тестирования 16 вопросов сведены в одну таблицу, которая появляется на экране сразу вся. Время на эту часть теста не более 10 минут.
    Результатом этих двух частей теста является характеристика антивитальных переживаний. Эта характеристика представляется на графике типа личности пятым параметром.

     

    Программная реализация системы тестирования.

    Данная система тестирования разработана в среде MS VisualStudio С# MVC как система веб клиент-сервер.
    В качестве базы данных используется MSSQL.
    Уникальность данной программы тестирования состоит в том, что заложены принципы проведения согласованного тестирование респондентов в рамках одной семьи.
    Кроме того, созданы универсальные модели нескольких основных разновидностей тестов, что позволит в будущем разрабатывать новые тесты и проводить опросы по другим психологическим аспектам.
    Четко структурированная база данных обеспечивает хранение и обработку огромного числа результатов тестирования.
    Предоставляется возможность оперативно проводить статистический анализ данных в различном разрезе – региональном, возрастном, половом, образовательном и т.п.
    Анализ накопленные данных тестирования является основой мониторинга изменений и тенденций, происходящих в современной казахской семье.

2013 жылғы 22-23 мамырда Отбасылық тәрбиелеу институты Қазақстан Республикасының астанасы Астана қаласындағы «КӨРМЕ» көрмелік кешенінде өткізілген, «KAZTRAINING&CONSULTING-2013» КӨРМЕ-КОНФЕРЕНЦИЯСЫНЫҢ жұмысына қатысты.

жоғары